Marknadsföring på Byggfakta
Att vara direkt och relaterbar gör arbetet och livet enklare för alla. Från storytelling och innehåll till kundrelationer och in- och outbound kampanjer, sätter marknadsföringsteamet på Byggfakta scenen för hur vi interagerar med kunder, leads och anställda.
När du blir en del av detta team kommer du direkt påverka verksamheten, intäkterna och bilden av Byggfakta.
Det här jobbar vi med
Vi är navet för dialogen och relationen med kundmarknaden och ansvarar för tre huvudområden:
Marknadskommunikation för den svenska koncernens 11 varumärken, med ett konstant jonglerande av hemsidor, sociala medier, säljavdelningar och support-team, utskick, annonser, pressmeddelanden, artiklar, rapporter, mässor och mycket mera.
Marknadsföringstjänster där vi syr ihop marknads- och telemarketingkampanjer för att hjälpa våra kunder nå ut med sitt budskap, till rätt målgrupp, i rätt tid, på ett strategiskt och kommunikativt smart sätt.
Martech där vi i samarbete med IT ansvarar för CRM-arbetet, kundundersökningar, marknadsanalyser och business intelligence.
Marknadsavdelningen








Det bästa med att jobba här
-
Att verksamheten ständigt utvecklas och växer. Det för med sig spännande utmaningar och möjligheter för mig, mina medarbetare - men också för våra kunder och partners. Vi har alltid varit och vi är "ett skönt gäng" så det är lätt att trivas.
Peter Åhs
Affärs - och marknadsutvecklare
-
Att få arbeta tillsammans med våra härliga kunder och kreativa kollegor för att skräddarsy uppdrag utifrån kundens förutsättningar och behov. - Vilket leder till en rolig och utmanande vardag!
Madelene Westling
Projektledare Marknadsföringstjänster
-
Byggfakta har en ledande position på marknaden som gör att vår marknadsavdelning får vara med och påverka trender, nyheter och beteenden i den digitala byggbranschen. Detta gör jobbet mycket mer intressant för mig.
Henok Hayle
Marknadschef